Menu
Homepagina » Blog » Van uitstel komt afstel? Na deze 3 super tips geldt dat niet meer voor jou!
Trancewerk blog uitstelgedrag

Van uitstel komt afstel? Na deze 3 super tips geldt dat niet meer voor jou!

Laatst was ik bij Sander, een kennis van me en elke keer dat ik hem zie heeft hij de mooiste plannen. Zo herinner ik me een keer dat hij op visite was en hij vertelde me over zijn plan om te gaan trainen voor de marathon die over een paar maanden gehouden zou worden.

De energie straalde er vanaf en ik was onder de indruk en dacht “wauw, kijk hem eens gemotiveerd zijn!”

De volgende keer toen we elkaar zagen vroeg ik hoe het ging met zijn training en zei hij “Och man, ik heb het zo druk de laatste tijd, dat ik er nog helemaal niet aan toegekomen ben. Daarnaast heb ik aardig wat klussen in huis liggen, maar ik begin binnenkort met mijn eerste training”.

En toen … herkende ik het patroon van uitstelgedrag.

excusesUiteraard kwam de grote dag van de marathon steeds dichterbij en natuurlijk hoorde ik niets meer van hem. Toen ik hem niet lang daarna opzocht zag ik dat die planken in de keuken nog steeds opgehangen moesten worden.

Aha! Ik realiseerde me toen dat veel praten over ambities en plannen vaak de plaats inneemt van het daadwerkelijk uitvoeren van die plannen. Smoesjes als “ik heb het druk” of “nu even niet” zijn vaak het gevolg van een onbewust uitstelmechanisme.

Natuurlijk is het niet eenvoudig om altijd maar gemotiveerd te zijn en te blijven. Denken dat je altijd gemotiveerd moet zijn om iets daadwerkelijk te doen is slechts één deel van het probleem. Op dat moment koppel je namelijk je zelfmotivatie aan een emotie, waardoor je denkt dat je iets alleen maar kunt doen als het ‘goed voelt’ voor je.

Natuurlijk is dit onhoudbaar en het leidt gegarandeerd tot frustratie.

Om echt productief te worden moeten we een system hebben dat ons aanzet tot actie, zelfs als we er even geen zin in hebben.

Hier zijn drie ijzersterke psychologische tips om in actie te komen:

  1. Creëer (kleine) deadlines voor jezelf om structuur te creëren en dat je iets hebt om je op te richten.
  2. Zie je tegenzin als een ‘geconditioneerde opstandigheid’, die je aangeleerd hebt tijdens je jeugd.
  3. Focus op de reden waarom je iets zou moeten doen, waardoor je jezelf helpt je opnieuw te verbinden met het doel.

Of je kunt deze punten (en meer) supersnel in je onderbewustzijn programmeren met de hypnosesessie ‘Doe het nu!

Voor slechts één tientje (tijdelijk aanbod) verander je jezelf in iemand die dingen doet! Je wordt een echte ‘doener’ en realiseert simpelweg wat je wil en/of wat je zegt dat je gaat doen. Respect!

Klik hier en plaats de sessie in je winkelwagen om vandaag nog een echte DOENER te worden!

Tot de volgende blog!

Michel

Wil je Trancewerk aanbevelen op Facebook? Dankjewel 🙂

Over Michel Lejeune

Michel Lejeune is internationaal gecertificeerd klinisch hypnotherapeut en expert op het gebied van het menselijk onderbewustzijn. Sinds 2006 ontwikkelt hij professionele hypnosesessies, waarmee meer dan 1500 verschillende oplossingen geboden worden voor een groot scala aan klachten en problemen. Zijn sessies zijn inmiddels door meer dan 130.000 mensen gedaan.

Laat een bericht achter

Je e-mail adres wordt niet getoond.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

Geen producten